5 τίτλοι που πιθανά θα έδιναν μεγάλη ώθηση στο Saturn

Posted by Scatman on October 19, 2012

Είναι γεγονός πως το Sega Saturn δεν τα πήγε και πολύ καλά (εμπορικό κομμάτι) κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας του στη Δυτική αγορά (‘94-’98). Η κονσόλα είχε αρκετές δυνατότητες, ωστόσο οι πολλές και συνεχόμενα λανθασμένες κινήσεις στον τομέα του marketing, την καταδίκασαν πολύ γρήγορα. Αυτό το “κάτι” που έλειπε πάντα σχετίζεται με το κομμάτι του software.

Ακολουθούν 5 αναφορές σε τίτλους που α.) κυκλοφόρησαν στην Ιαπωνική αγορά αποκλειστικά, β.) πραγματοποίησαν ικανοποιητικές πωλήσεις , γ.) υπήρχε σχέδιο να εκδοθούν και στις Δυτικές αγορές αλλά δεν έγινε ποτέ.

Η κύρια λογική πίσω απ’τις αναφορές σχετίζεται με το γεγονός της δεδομένης ποιότητας κι αναγνώρισής τους κι άρα θα ήταν πολύ πιθανό να συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και φήμης της κονσόλας.

Απέφυγα να αναφέρω τίτλους όπου η μετάφρασή τους υπολογιζόταν σε μία “νεκρή” περίοδο για το Sega Saturn (τέλη ’98, αρχές ’99). Παράδειγμα : Shining Force Scenario 2 & 3

(χωρίς σειρά)

1.  Grandia

Κατά την άποψή μου, το κορυφαίο RPG στο Sega Saturn .Τεχνικά είναι ανώτερο ακόμη κι απ’την μεταγενέστερη Playstation έκδοση. Υπάρχουν πολλά που μπορούν να ειπωθούν γι’αυτό το σπουδαίο παιχνίδι. Στο κείμενο της wikipedia αναφέρονται μερικά απ’τα..επιτεύγματά του…

Ο λόγος της ακύρωσης του δεν είναι γνωστός. Ωστόσο, το κόστος μετάφρασης, διανομής και διαφήμισης για την περίοδο που υπολογιζόταν να εμφανιστεί (πιθανά στις αρχές του ‘98) θα ήταν μάλλον ασύμφορο για τον εκδότη ~με πιο πιθανούς την Sega ή την Working Design~.

2. X-Men Vs Street Fighter 

Tο εξαιρετικό, σχεδόν arcade perfect port του δημοφιλούς παιχνιδιού απ’την Capcom υπολογιζόταν να εκδοθεί στις αρχές του 1998 στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τη διανομή θα έκανε η ίδια η Sega και στη συσκευασία του θα συμπεριλαμβανόταν ~φυσικά~ το 4MB cartridge.

H καθοδική πορεία όμως της κονσόλας είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί το φιλόδοξο σχέδιο μεταφοράς του σε PAL προς απογοήτευση του κοινού.

3. King of Fighters ’96

Η σειρά της SNK την προηγούμενη χρονιά (KoF ’95) είχε πραγματοποιήσει ικανοποιητικότατες πωλήσεις (σχεδόν 300.00 παγκοσμίως) κι όλα έδειχναν πως η Sega Europe θα έπαιρνε ξανά τα δικαιώματα για μεταφορά του, εξάλλου η βάση υπήρχε ήδη! Η Ιαπωνική έκδοση διέθετε setting για επιλογή της Αγγλικής γλώσσας.

Δεν κυκλοφόρησε για άγνωστους λόγους. Ίσως το κόστος παραγωγής ήταν απαγορευτικό καθώς το παιχνίδι απαιτούσε, όπως και το προηγούμενο, 1MB ROM cartridge.

4. Shin Megami Tensei – Devil Summoner

Μπορεί η σειρά Megami της Atlus να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις μέρες χάρις κάποιων εξαιρετικών εμπορικών τακτικών που ακολούθησε διαχρονικά η εταιρεία, τα δεδομένα όμως το 1995 ήταν αρκετά διαφορετικά. 1 χρόνο μετά την κυκλοφορία του, το Devil Summoner είχε αποκτήσει δικό του cult κοινό κι επίσης κατάφερε να επιτύχει καλές πωλήσεις (Ιαπωνία).

Η μεταφορά του θα γινόταν απ’την Sega  στην αγορά των ΗΠΑ ~αρχικά~…αλλά δεν έγινε ποτέ. Άγνωστος ο λόγος.

5. Policenauts

Μία απ’τις πιο τραγικές περιπτώσεις που θα ακολουθούν το Saturn για όσα χρόνια υπάρχει στις μνήμες των fans. H Konami ετοίμαζε επισήμως το παιχνίδι. Μάλιστα είχε κοινοποιήσει και το εξώφυλλό του :

(απ’την Wikipedia)

Κι όμως ο τίτλος του Hideo Kojima ακυρώθηκε.

Η επίσημη δικαιολογία αφορούσε τις δυσκολίες/ιδιαιτερότητες στο dubbing. Φυσικά αυτό είναι η μία όψη του νομίσματος. Η Sega Europe / USA εκείνη την περίοδο εφάρμοζε μία ιδιαίτερη πολιτική ποιότητας που απέρριπτε οτιδήποτε μπορούσε να προκαλέσει λογοκρισία. Το Policenauts είναι ένα παιχνίδι με αρκετά “σκληροπυρηνικό” περιεχόμενο και παρουσίαση. Οπότε γίνεται εύκολα κατανοητό, θα ήταν αδύνατο να περάσει απαρατήρητο στην ομολογουμένως συντηρητική gaming κοινωνία των ’90s κι άρα απίθανο να κυκλοφορήσει στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα. Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι ζητήθηκε ~απ’την Sega~ να κοπούν /αλλοιωθούν σημαντικές σκηνές του παιχνιδιού με αποτέλεσμα ο H.Kojima και η ομάδα του να ακυρώσουν τη μεταφορά. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στο Snatcher για Mega CD.

Να σημειώσω πως πριν αρκετά χρόνια, είχα γράψει review για το παιχνίδι (PSX version) στο Adventure Advocate. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Το 2007 η μετάφραση του παιχνιδιού ~από fans~ δεν είχε ξεκινήσει καν 🙂 .

Αυτά!

Advertisements

2 Responses to “5 τίτλοι που πιθανά θα έδιναν μεγάλη ώθηση στο Saturn”

  1. Αν και Wikipedia freak δεν είχε τύχει ποτέ να διαβάσω σχετικό άρθρο για το πρώτο Grandia (πράγμα περίεργο επειδή είναι το αγαπημένο μου rpg) κι έτσι δεν ήξερα ότι σχεδιάζανε να το φέρουνε την Saturn version στην δυτική αγορά. Κρίμα, χάσαμε την ευκαιρία να παίξουμε την καλύτερη έκδοση του Grandia. Και φυσικά δεν είναι το μοναδικό παιχνίδι που η Saturn version είναι ανώτερη από την Playstation version (όπως η σειρά Lunar και το Silhouette Mirage). Α ρε Sega Αμερικής, είχες ένα τόσο δυνατό χαρτί όπως το Saturn και τα ‘κανες μαντάρα.

    • Scatman said

      είναι λίγο περίεργα τα δεδομένα με το Saturn. Κατά τη γνώμη μου, φταίει περισσότερο η Sega Ιαπωνίας που δεν είχε ξεκάθαρο σχέδιο για τις δυτικές χώρες.Αλλά αυτό είναι μία τεράστια συζήτηση

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: