SNES : Nekketsu Tairiku ~ Burning Heroes (Αναλυτική Κριτική)

Posted by Scatman on November 10, 2012

Ονομασία : Nekketsu Tairiku ~ Burning Heroes (熱血大陸バーニングヒーローズ)

Developer / Publisher : J-Force / ENIX

Σύστημα : SNES 

Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 17/03/95 (Ιαπωνία)

 Ημερομηνία Review : 10/11/12

Συντάκτης : Scatman

Το έτος 1995 αποτελεί μία απ’τις παραγωγικότερες περιόδους στην κατηγορία των RPGs χάρις ορισμένων πολύ σπουδαίων παραγωγών που εμφανίστηκαν στην αγορά. Κυριότερος εκφραστής της κατηγορίας ήταν η κονσόλα Super Nintendo/Famicom που έχοντας την ισχυρή υποστήριξη “μεγαθηρίων” όπως Square Soft & ENIX, διέθετε μία απ’τις πιο ολοκληρωμένες συλλογές. Πέρα απ’τα ηχηρά ονόματα που σημάδεψαν αρκετές γενιές με την ποιότητά τους (π.χ Dragon Quest VI, Chrono Trigger, Lufia II κ.ά.), παρουσιάστηκαν κι αρκετοί τίτλοι που πέρασαν απαρατήρητοι παρότι είχαν τις προδιαγραφές για να αποκτήσουν μία καλύτερη φήμη. Ανάμεσα σε αυτούς και το Nekketsu Tairiku ~ Burning Heroes της ENIX.

Πρόκειται για μία παραγωγή της J-Force που εκδόθηκε στις αρχές του ‘95 κι αποτελεί ένα απ’τα καλύτερα δείγματα της συγκεκριμένης εταιρείας που μεταξύ των άλλων μας έχει προσφέρει τα Dragon Force (Sega Saturn) και Gran Historia (SNES) (Ειδικά για το τελευταίο θα ήθελα πάρα πολύ να αφιερώσω κάποιες γραμμές σε μελλοντικά posts). H κυκλοφορία του περιορίστηκε στην Ιαπωνική αγορά κι από άποψη πωλήσεων μάλλον δεν εντυπωσίασε με αποτέλεσμα να μη μεταφερθεί σε κάποια απ’τις δυτικές αγορές. Ευτυχώς για τους fans, πριν κάποιους μήνες η ομάδα μεταφράσεων Dynamic-Designs προσέφερε επιτέλους το patch μετάφρασης.

Το παιχνίδι είναι αρκετά ιδιαίτερo για διάφορους λόγους. Καταρχάς, το σενάριο του σπάει σε 8 διαφορετικά σημεία τα οποία αντιπροσωπεύονται από διαφορετικούς ήρωες. Ξεκινώντας την περιπέτεια, ο παίχτης καλείται να επιλέξει 1 απ’τους 4  διαθέσιμους ήρωες. Παρόλα αυτά δεν είναι οι μοναδικοί καθώς υπάρχουν 4 ακόμη κρυφοί που ξεκλειδώνονται κάθε φορά που ολοκληρώνεται ένα απ’τα αρχικά σενάρια. Ο κάθε ένας έχει τη δική του μικρή ιστορία που στην πορεία μεταμορφώνεται σε κάτι ενιαίο για όλους. Τη σωτηρία του κόσμου. Ο πυρήνας του scripting θέλει την οντότητα Deathwise να απειλεί την ανθρωπότητα με καταστροφή. Τα κίνητρά του αποκαλύπτονται καθώς εξελίσσεται η δράση.

   

Προφανώς, η δομή του βαδίζει σε κλισέ ~για την κατηγορία~ πρότυπα ωστόσο οι ιστορίες των ηρώων, οι συναντήσεις τους δείχνουν μία καλοδουλεμένη όσο και καλοστημένη προσπάθεια. Η φύση του είναι διαφορετική από άλλα “σκληροπυρηνικά” παιχνίδια της κατηγορίας και γίνεται εξαρχής εμφανές πως ο προσανατολισμός (απ’τους υπεύθυνους σεναρίου) ήταν να προσφέρουν κάτι ανάλαφρο σε συνδυασμό με.. χιουμοριστικές πινελιές.

Σχετικά με τους ήρωες, όπως αναφέρθηκε και σε προηγούμενη ανάρτησή μου για το παιχνίδι υπάρχουν επιλογές για όλα τα γούστα. Πιο συγκεκριμένα :

Ryu

 Η πρώτη κατά σειρά επιλογή στη λίστα των χαρακτήρων. Ο Ryu είναι ένας νεαρός μαχητής  που σε πολύ μικρή ηλικία εγκαταλείφθηκε απ’τον πατέρα του Adam, πολεμιστή – ίνδαλμα για όλους. Έχοντας αυτό το πολύ σκληρό παρελθόν, προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του με πράξεις που θα τον κάνουν ανάλογα, αν όχι περισσότερο γνωστό απ’τον ίδιο του τον πατέρα. Η μοίρα θα τον αναγκάσει να έρθει αντιμέτωπος με τις… ανασφάλειες του παρελθόντος του αλλά και τον εχθρό που απειλεί ολόκληρη την ανθρωπότητα με εξαφάνιση.

Laila

 Η Laila έχει ειδικότητα στο κυνήγι θησαυρών κι αυτός είναι ο βασικός λόγος που ο Fuga του βασιλείου Rain την προσεγγίζει. Η αποστολή που της αναθέτει είναι η ανεύρεση 3 σπανίων Jaballs. Οι πληροφορίες του λένε πως βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη του κόσμου. Παρότι δεν ενθουσιάζεται, η πληρωμή των 100.000 νομισμάτων θα της αλλάξει εύκολα την άποψη… Η περιπέτεια που θα ακολουθήσει, θα αλλάξει ~στη συνέχεια~ ολοκληρωτικά τη ζωή της.

Gaou

O Gaou δεν έχει και την καλύτερη φήμη στην πόλη του Dawn Town και τα πράγματα γίνονται χειρότερα γι’αυτόν όταν η φίλη και μοναδική του θαυμάστρια, Asuka πεθαίνει με έναν τελείως μυστηριώδη τρόπο. Ο Gaou υποπτεύεται τον Taiga τον οποίο θα παντρευόταν (Asuka) την ημέρα του θανάτου της (οι ενδείξεις τουλάχιστον φωτογραφίζουν αυτόν).  Θέλοντας να πάρει εκδίκηση για το χαμό της φίλης του ξεκινάει μαζί με την Froz αναζητώντας καταρχάς… απαντήσεις σε μεγάλα ερωτηματικά.

Naga

 Μία κοπέλα με πανοπλία! Η Naga ανήκει στην συντεχνία της Water City κι εκτελεί αποστολές της. Για κάποιον μυστηριώδη λόγο, το χρέος της προς αυτήν αγγίζει δυσθεώρητα ύψη με αποτέλεσμα ο αρχηγός να απαιτεί τις υπηρεσίες της χωρίς καμία ανταμοιβή. Η μοίρα της θα αλλάξει μετά την αποστολή για τη διευθέτηση του θέματος με τα δηλητηριασμένα νερά της περιοχής.

Rouga

 O Rouga είναι ο πρώτος σε σειρά απ’ τους κρυφούς χαρακτήρες που ξεκλειδώνονται. Τον συνοδεύει ένα δραματικό παρελθόν κι ακόμη ένα χειρότερο μέλλον ~εάν δεν κινηθεί γρήγορα~. Σε μικρή ηλικία έχασε τους γονείς του, μάλιστα δεν πρόλαβε ποτέ να γνωρίσει τον πατέρα του… Ο μοναδικός συγγενής που του έχει απομείνει είναι η μικρή του αδερφή Lithia. Δυστυχώς πάλι γι’αυτόν, η μικρή πάσχει από σπάνια ασθένεια κι αργοπεθαίνει. Μοναδική λύση φαντάζει η ανεύρεση του αντιδότου Aqua Clean.

Shen

 Ο Shen είναι η πιο περίεργη οντότητα στο Burning Heroes. Πρόκειται για μία ανθρωπόμορφη σαύρα (!!!) και το σενάριο του ταυτίζεται σε μεγάλο βαθμό με το αντίστοιχο της Laila. Η βασική τους διαφορά είναι ότι ο Shen εκτελεί χρέη υπαλλήλου στο βασίλειο της Rain (φύλακας της πόλης). Παράλληλα με το κλεμμένο Jaball, πρέπει να ανακτήσει κι άλλα 2 απ’τις περιοχές Whitecaps Seaside Route και Quicksand Tower.

Chocolat

 H Chocolat είναι η αδερφή της Asuka που πέθανε μυστηριωδώς την ημέρα του γάμου της. Στεναχωρημένη & θυμωμένη απ’το θάνατο της αδερφής της, αναζητά σε πρώτη φάση τον εξαφανισμένο Taiga (o άντρας που θα παντρευόταν η Asuka). H δική της εκδοχή σεναρίου ταυτίζεται με αυτή του Gaou που επίσης αναζητά τον Taiga.

Mebius

 To τελευταίο σε σειρά σενάριο που εμφανίζεται είναι αυτό της Mebius. Υπηρετεί τον Iris της Water City o οποίος είναι ιδιαίτερα καταπιεστικός. Θα ξεκινήσει μία περιπέτεια η οποία θα της φέρει αυτό που ~διακαώς~ αποζητά, την ελευθερία και ηρεμία της.

Συνολικά, πρόκειται για ένα ενδιαφέρον casting που παρότι δεν παρουσιάζει ανάλογη ανάπτυξη σε όλες τις εκδοχές του, εν τούτοις, όλοι (οι χαρακτήρες) είναι έντεχνα προσαρμοσμένοι πάνω στις απαιτήσεις του σεναρίου. Το πιο αξιοσημείωτο γεγονός  είναι πως όλες οι ιστορίες εξελίσσονται παράλληλα, δηλαδή οι προκαθορισμένες πράξεις των ηρώων τους φέρνουν πολλές φορές σε επαφή μεταξύ τους αλλά όχι για συνεργασία όπως πίστευα όταν έγραφα τις πρώτες εντυπώσεις. Αντιθέτως, οι συγκρούσεις λόγω συμφερόντων κυριαρχούν! Πέρα από αυτούς υπάρχει κι ένα πλήθος NPCs ~με αστεία ονόματα π.χ Gucci, Rock, Kiddο κ.ά.~ που όμως η συμμετοχή τους επικεντρώνεται αποκλειστικά στο κομμάτι των μαχών. Η μοναδική φορά που θα μιλήσουν θα είναι στην τελική μάχη. Κάτι παρόμοιο έγινε και στο Dragon Quest ΙX. (Μπορείτε να διαβάσετε το mini-review μου εδώ).

Οπτικά το Nekketsu Tairiku ~ Burning Heroes αποτελεί μία αξιοπρεπέσταση παραγωγή και παρά το γεγονός ότι δε συγκαταλέγεται στα εντυπωσιακότερα παιχνίδια του είδους (για το SNES), δεν απογοητεύει. Θα μπορούσα να πω ότι είναι απ’τα πιο όμορφα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν υπό τη σφραγίδα της ENIX! Τα sprites, τα frames τους και τα περισσότερα backrounds – ειδικότερα στις μάχες είναι ότι καλύτερο μπορεί να παρατηρήσει κανείς. Αξιοσημείωτη είναι και η ποικιλία/διαφορετικότητα σε περιβάλλοντα – αντιπάλους. Κάποια ακόμη όμορφα χαρακτηριστικά είναι : η τεχνική σε συγκεκριμένα formation ~στις μάχες~ που επιτρέπει την ψευδο-3D κίνηση καθώς επίσης και τα Nekketsus/Hot Blood που είναι επιβλητικά (αν και η ταχύτητα εμφάνισης/εξαφάνισής τους είναι αδικαιολόγητα υψηλή).Δεν ισχύουν τα ίδια όμως για την απεικόνιση στο χάρτη, έχει υιοθετηθεί μία απλοϊκή εμφάνιση που κινείται στα όρια του λειτουργικού. Ένα ακόμη αρνητικό είναι η απουσία avatar εικονιδίων. Σε όλη τη διάρκεια του, το παιχνίδι περιορίζεται αποκλειστικά στα sprites.

Ο ηχητικός τομέας προκαλεί θετικές εντυπώσεις. Υπάρχουν πολλές μελωδίες και οι περισσότερες εξ αυτών ταιριάζουν στις περιστάσεις που αντιπροσωπεύουν. Το ύφος τους παραπέμπει σε κλασσικό, επικό, τζαζ μέχρι και ροκ. Πρόκειται δηλαδή για ένα project που δεν ακολουθεί πιστά ένα συγκεκριμένο μοτίβο κι αυτό είναι ιδιαίτερα έξυπνο/θετικό αφού δεν κουράζει σχεδόν ποτέ. Υπεύθυνοι για τη σύνθεσή τους είναι το δίδυμο Jun Enoki & Masano Akahori. Παραδόξως, οι επόμενες παραγωγές τους δεν αφορούσαν RPGs ~πέρα 1-2 περιπτώσεων~! Την ίδια χρονιά με το παιχνίδι (1995) κυκλοφόρησε  ~στην Ιαπωνία~ και το επίσημο soundtrack, περιέχοντας 37 μελωδίες.

   

Αναφορικά με το gameplay, μπορούμε να το κατατάξουμε στα τυπικά ανατολικά rpgs που βασίζονται στο turn based σύστημα. Η ομάδα του παίχτη μπορεί να περιέχει έως και 5 μέλη ταυτόχρονα, εκ των οποίων ελέγξιμος είναι μόνο ο κεντρικός ήρωας /ηρωίδα!!! Οι NPCs θα ενταχθούν αφού πρώτα τους μιλήσετε (συνήθως βρίσκονται σε συγκεκριμένα μέρη και ξεχωρίζουν απ’τους υπολοίπους). Για κάποιον που έχει συνηθίσει να έχει τον πλήρη έλεγχο, δε φαντάζει ως ιδανική η συγκεκριμένη φιλοσοφία αλλά πιστέψτε με, λειτουργεί πολύ ομαλά μιας και η ΑΙ συμμάχων βρίσκεται σε καλό επίπεδο. Ενδεχομένως πρόκειται για καινοτομία απ’την J-Force. Έπειτα, ο καθένας (main & NPC) φέρει 1 class (mages, master, samurai, fighter, brawler) που όμως είναι προκαθορισμένο και δε θα αλλάξει ποτέ. Οι διαφορές τους εντοπίζονται στον εξοπλισμό και φυσικά σε επιμέρους στατιστικά (defence, magic κ.ο.κ). Η τυπικότητά του σαν παιχνίδι αφορά και την εξερεύνηση. Αυτό σημαίνει πως ακολουθεί μία πλήρως γραμμική ροή που έχει ως αποτέλεσμα oι μετακινήσεις να αφορούν κατά κύριο λόγο τη συγκεκριμένη μεταφορά απ’το ένα σημείο στο άλλο, δίχως να υπάρχει η δυνατότητα για μεγάλη ελευθερία στο χάρτη.

Οι επιλογές στο βασικό μενού ~κατά την κανονική διάρκεια~ δεν παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες. Όλες οι γνωστές κατηγορίες βρίσκονται κι εδώ. Το  interaface είναι σχετικά μικρό κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάποιες εντολές να έχουν συγχωνευτεί. Παράδειγμα, ο εξοπλισμός και η χρήση αντικειμένων γίνεται κάτω από την ίδια επιλογή Items. Η σύγχυση σε αυτή την περίπτωση είναι προσωρινή και συνηθίζεται όσο περνάει η ώρα. Ιδιαίτερα αισθητή είναι η έλλειψη χρονομέτρου… Σχετικά με τα αντίστοιχα menus των μαχών, ακολουθούν την ίδια λογική ως προς τη συγχώνευση. Πιο αναλυτικά, οι πρώτες ορατές εντολές είναι η επίθεση, το Form (formation), Hot Blood & Μore. To πρώτο είναι αυτό που ακριβώς δηλώνει η ονομασία του ενώ τελευταίο εξυπηρετεί αυτό που ανέφερα για συγκέντρωση εντολών (Magic, Items, Escape,Guard). Τα υπόλοιπα 2 είναι η μεγάλη δυναμική του Nekketsu Tairiku ~ Burning Soldier στον τομέα του gameplay…

Το Hot Blood ή αλλιώς Nekketsu είναι ειδική – δυνατή επίθεση που εξαπολύει ο κεντρικός ήρωας εφόσον συμπληρωθεί η μπάρα της (ονομάζεται PM στο παιχνίδι) στο 100%. Συνήθως ένα απλό χτύπημα επιφέρει μία αύξησή της κατά 10% ,μπορεί να γίνει και μεγαλύτερη ανάλογα τη δυναμική της επίθεσης του αντιπάλου. Όσο αναπτύσσεται τον χαρακτήρα σας, τόσο πιο δυνατή θα γίνεται η επίθεση Hot Blood. Η βέλτιστη ζημιά που θα προκαλέσει είναι το 999.

Στα περισσότερα RPGs η εντολή formation ή αλλιώς στρατηγικές τοποθετήσεις των μελών σας συναντάται κι εκτός μενού μαχών. Εδώ όμως είναι ένας μηχανισμός που η λειτουργία του είναι αλληλένδετη με την ανάπτυξη των μελών σας κι άρα υψηλής σημασίας. Η χρησιμότητά του εξαρτάται απ’το είδος των αντιπάλων (π.χ υπάρχουν είδη με με mage ικανότητες ή άλλα με υψηλά defences & attacks)και είναι εφικτό να το προσαρμόσετε,ανά πάσα στιγμή, χωρίς επιβάρυνση σειράς για καλύτερα αποτελέσματα. Η ορθολογικότερη χρήση του  αυξάνει τις πιθανότητες να προκαλέσετε μεγαλύτερη ζημιά. Παρότι σαν ιδέα είναι αρκετά πρωτότυπη, δυστυχώς η J-Force ξέχασε να λάβει υπόψιν 2 πολύ σημαντικούς παράγοντες,  τα : grinding και τις επεξηγήσεις. Έχοντας αρκετές επιλογές formation στη διάθεσή του ο παίκτης, θα περίμενε κανείς πως θα υπήρχε μία σύντομη ~έστω~ πληροφορία σαν υποσημείωση για τη χρησιμότητά τους. Δυστυχώς, δεν επεξηγείται τίποτα. Η συγκεκριμένη αδυναμία οδηγεί στον μονόδρομο…του πειραματισμού ~σε δεκάδες διαφορετικούς αντιπάλους~ και κατά επέκταση στην αποστήθιση/χρησιμοποίηση λίγων (1 ή 2). Μετά, το grinding (παρεμπιπτόντως είναι πολύ εύκολο το level up) λειτουργεί ως καταστροφέας για όλο το μηχανισμό! Άραγε, ποια η χρησιμότητα ενός μηχανισμού πλεονεκτήματος όταν γενικά δεν θα έχετε πρόβλημα λόγω υψηλών επιπέδων, οποιαδήποτε κι αν είναι η παράταξη?

   

Τα σημαντικότερα προβλήματα όμως του Burning Soldier εμφανίζονται σε συγκεκριμένους τομείς. Πρώτα-πρώτα, διαθέτει έναν απ’τους  χειρότερους μηχανισμούς encounter rate που έχουν εμφανιστεί σε RPG. Λειτουργεί τυχαία, με αποκορύφωμα κάποιες στιγμές να γίνεται μάχη ανά 1 ή 2 βήματα του ήρωα. Η απόδειξη :

Ασχολούμαι πάρα πολλά χρόνια με τα RPGs. Αυτό το τραγικό φαινόμενο δεν το έχω ξανασυναντήσει ποτέ. Ευτυχώς όμως, όπως ανέφερα κι εδώ, το συγκεκριμένο δεν αποτελεί ολοκληρωτικό κανόνα για τον τίτλο.

Άλλο στοιχείο που μου προκάλεσε εντύπωση ~και τις περισσότερες φορές εκνευρισμό~ ήταν το τραγικά υψηλό ποσοστό αστοχίας επιθέσεων (ισχύει για τους ήρωες και τους αντιπάλους). Μικρό ποσοστό αποτελεσματικότητας έχει και η εντολή Escape

Το Nekketsu Tairiku ~ Burning Heroes είναι ένα σχετικά εύκολο παιχνίδι, άμεσα προσβάσιμο στον καθένα, έμπειρο και μη. Η διάρκεια του μπορεί να αγγίξει τις 40 ώρες με δεδομένο ότι κάθε ένα απ’τα 8 σενάρια απαιτεί κοντά στις 4-6 ώρες για να ολοκληρωθεί, αλλά η αξία επανάληψής του κρίνεται ως μηδαμινή καθώς μετά την ολοκλήρωση των σεναρίων δεν υπάρχει κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε σε αυτά. Αυτό που με απογοητεύει περισσότερο στη συγκεκριμένη παραγωγή είναι το γεγονός ότι διέθετε τις προδιαγραφές να είναι ένα πάρα πολύ καλό RPG, ενδεχομένως και κλασσικό… αλλά απ’ότι φαίνεται δε του δόθηκε η απαραίτητη προσοχή απ’τις ENIX / J-Force. Όπως και να έχει, παρά τις αδυναμίες κι ελαττώματά του  αξίζει να ασχοληθεί κάποιος μαζί του.

Με πολύ θετική διάθεση του βάζω :

* Το cover είναι απ’το Gamefaqs, 2 gif screens απ’το Mobygames. Τα υπόλοιπα δικής μου δημιουργίας*
Advertisements

2 Responses to “SNES : Nekketsu Tairiku ~ Burning Heroes (Αναλυτική Κριτική)”

  1. Πριν καιρό κατέβασα το rom με σκοπό να το παίξω κάποτε επειδή μου φάνηκε ενδιαφέρον. Το θέμα με τα random encounters στο συγκεκριμένο παιχνίδι έχει καταντήσει ανέκδοτο (από ‘κει είναι που το μάθανε μερικά άτομα στα retro communities).

    • Scatman said

      Εχει ενα θεματακι καποιες στιγμες με τα encounters αλλα εν τελει ειναι συμπαθητικο παιχνιδι.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: