DS : Mario & Luigi : Partners in Time (Κριτική/Review)

Posted by Scatman on November 22, 2014

534px-MarioLuigiPartnersTimeBox

(πηγή cover : Mariowiki.com)

Ονομασία :  Mario & Luigi : Partners in Time (マリオ&ルイージRPG2×2 )

Developer / Publisher : Alphadream / Nintendo

Σύστημα : Nintendo DS

Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 28/11/05 (ΗΠΑ)

 Ημερομηνία Review : 22/11/14

Συντάκτης : Scatman

Το Mario & Luigi : Partners in Time αποτελεί το πρώτο παιχνίδι της σειράς Mario RPG που εμφανίστηκε στο Nintendo DS (2005) και θεωρείται sequel του Super Star Saga που είδαμε το 2003 στο GBA. Παρά τη στενή φύση τους, το σενάριο είναι αρκετά διαφορετικό οπότε δε μπορεί να θεωρηθεί ως άμεσος διάδοχος.

Τα πρώτα γεγονότα εξελίσσονται στο βασίλειο Mushroom ~του παρόντος~ και πιο συγκεκριμένα στο κάστρο της Peach. Εκεί, ο Professor Gadd έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία χρονομηχανή η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενά του μπορεί να πάει τον ενδιαφερόμενο εμπρός ή πίσω στο χρόνο. Η ενέργεια της πηγάζει από ένα λίθο με την ονομασία Cobalt. Η πρώτη δοκιμή έγινε εθελοντικά απ’την πριγκίπισσα Peach την οποία και περιμένουν όλοι να επιστρέψει.  Η στιγμή της άφιξης όμως δεν ήταν η αναμενόμενη καθώς απ’την είσοδο της μηχανής, αντί για την γλυκιά Peach, ξεπρόβαλε ένα Shroob τέρας. Αφού οι Mario & Luigi το νικήσουν, θα ανοίξει μία χρονοπύλη η οποία μεταξύ των άλλων (σωτηρία της Peach) θα τους φέρει σε επαφή με την…νιώτη τους!

ml screen1 ml screen2 ml screen3 ml screen4

Οπτικά, ο τίτλος θυμίζει αρκετά την έκδοση για GBA που σημαίνει ότι ο κόσμος του Partner’s in Time είναι πλήρως δισδιάστατος, αποτελούμενος κατά κύριο λόγο από pre-rendered χειροποίητες εικόνες και sprites. Το αποτέλεσμα έχει αρκετό ενδιαφέρον, φωτεινό ή σκοτεινό ανάλογα την περίσταση, συμπαθητικό από άποψη αισθητικής αφού παραπέμπει σε κόσμο Mario. Τα sprites έχουν λεπτομέρειες (στα αντικείμενα) /ευδιάκριτα χαρακτηριστικά  (στους ήρωες) αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν υπόδειγμα δυνατοτήτων του DS.

Όσον αφορά το ηχητικό μέρος, τα εφέ και μελωδίες είναι ικανοποιητικά. Υπεύθυνη για το composing είναι η γνωστή Yoko Shinomura που δυστυχώς εδώ δε μας προσέφερε κάτι το αξιομνημόνευτο. Οι περισσότερες μελωδίες είναι ήδη γνωστές από άλλους τίτλους Mario κι απλά έχουν ανακατασκευαστεί για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Παρεμπιπτόντως, δεν έχει κυκλοφορήσει κάποιο επίσημο OST.

Tο πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο στο Mario – Luigi : Partner’s in Time είναι δίχως αμφιβολία η λειτουργία του gameplay του. Αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα-υπόδειγμα για το πως πρέπει να αξιοποιούνται 2 οθόνες ταυτόχρονα κι επιπλέον για το πόσο απλό είναι να διαχειρίζεται ένας παίχτης 4 ήρωες ταυτόχρονα χωρίς ιδιαίτερο κόπο.

Καταρχάς, το παιχνίδι κατατάσσεται στην κατηγορία των turn-based RPGs όπου οι μάχες γίνονται κατ’επιλογή. Η επιλογή μπορεί να συμβεί με 3 διαφορετικούς τρόπους: τον ουδέτερο, τον καλό και τον αρνητικό. Στον καλό ο παίχτης έχει τον πρώτο λόγο στις επιθέσεις ενώ στον αρνητικό, ο αντίπαλος.

Ενδεχομένως ο “πεπαλαιωμένος” turn-based μηχανισμός να ακούγεται αγγαρεία..στα αυτιά των περισσοτέρων, το αποτέλεσμα όμως είναι τελείως διαφορετικό.  Ανάλογα τον αριθμό των ηρώων που συμμετέχουν στη μάχη (Mario, Luigi, baby Mario, baby Luigi), οι επιθέσεις ~με αντικείμενα κυρίως~ μπορούν να γίνουν πιο ισχυρές λόγω των περίφημων συνδυασμών. Οι συνδυασμοί καταφέρνουν να δώσουν έναν ευχάριστο, mini game χαρακτήρα στις μάχες αφού τις περισσότερες φορές απαιτούν καλή μνήμη κι αντακλαστικά, μετατρέποντας τον παίχτη σε ενεργό στοιχείο στην οποιαδήποτε έκβασή της. Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο των μαχών είναι και το..real-time σύστημα αποφυγής χτυπημάτων. Εφόσον πατηθεί το κατάλληλο πλήκτρο – την κατάλληλη στιγμή μπορεί να αποφευχθεί μία κίνηση του αντιπάλου και..σε πολλές περιπτώσεις να μετουσιωθεί σε αντεπίθεση.

ml screen5 ml screen6 ml screen7 ml screen8

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαχείριση των ηρώων κατά την κανονική διάρκεια της περιπέτειας. Αρχικά να σημειωθεί πως χωρίζονται σε 2 ομάδες: τα babies (baby Mario & baby Luigi) και τους μεγάλους (Mario & Luigi). Οι “μεγάλοι” θα έχουν το περισσότερο διάστημα επάνω τους τα babies αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Οι περισσότερες περιοχές είναι σχεδιασμένες με τέτοιο τρόπο όπου για τη μετάβαση απ’το ένα σημείο – στο επόμενο κάθε ομάδα θα πρέπει να επιτελέσει το ρόλο της. Σε αυτές τις περιπτώσεις παρατηρούμε και την αξιοποίηση των οθονών του DS. Με την επανένωση των 2 ομάδων πηγαίνουμε και πάλι πίσω στη μία οθόνη.

Σε γενικές γραμμές, ο τίτλος είναι ιδιαίτερα εύκολος κι όχι πολύ μεγάλος σε διάρκεια (γύρω στις 20 ώρες). Τα δύσκολα σημεία μπορούν να ξεπεραστούν με παρατηρητικότητα ενώ τα bosses με εκμάθηση της τακτικής τους (χτυπητές αδυναμίες ή συγκεκριμένο μοτίβο κινήσεων).

Συνολικά, το Mario & Luigi : Partners in Time αποτελεί μία ευχάριστη επιλογή για όλες τις ηλικίες (κυρίως τις μικρότερες) που αναμένεται να απασχολήσει αρκετά με το gameplay του. Aξιολογώντας το όμως με πιο αντικειμενικά κριτήρια, υστερεί σε τομείς κλειδιά για RPG (σενάριο, χαρακτήρες, οπτικοακουστικά, δυσκολία, διάρκεια) που αφενός το εμποδίζουν να χαρακτηριστεί ως κλασσικό αφετέρου, δε το κάνουν ελκυστικό για κάποιον που έχει εντρυφήσει στην κατηγορία. Προσωπικά, το απέλευσα σαν συμπληρωματική εμπειρία παίζοντας την ίδια περίοδο και κάτι άλλο.

Βαθμολογία :

watermelon_rating

* Οι εικόνες είναι δανεισμένες απ’το themushroomkingdom.net
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: