DS : Final Fantasy Crystal Chronicles – Ring of Fates (Κριτική/Review)

Posted by Scatman on December 13, 2014

Final_Fantasy_Crystal_Chronicles_-_Ring_of_Fates_cover

Ονομασία :  Final Fantasy Crystal Chronicles – Ring of Fates (ファイナルファンタジー・クリスタルクロニクル リング・オブ・フェイト)

Developer / Publisher : Alphadream / Nintendo

Σύστημα : Nintendo DS

Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 23/08/07 (Ιαπωνία)

 Ημερομηνία Review : 13/12/14

Συντάκτης : Scatman

Το Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates όπως μαρτυρά και η ονομασία του ανήκει στην spin-off σειρά Final Fantasy Chronicles, η οποία έχει τις ρίζες της στο μακρινό 2003 και πιο συγκεκριμένα στο Gamecube. Για την ακρίβεια αποτελεί prequel του συγκεκριμένου τίτλου χωρίς όμως να συνδέεται άμεσα μαζί του. Οι ταυτίσεις εντοπίζονται  στην εξέλιξη δράσης που αφορά τον ίδιο κόσμο (με χρονική διαφορά) και στις πανομοιότυπες φυλές.

Το σενάριο έχει ως επίκεντρο δύο δίδυμα αδέρφια, τους Yuri και Chelinka. Λόγω του νεαρού της ηλικίας τους, ζουν μαζί με τον πατέρα τους (Latov) σε μία ήρεμη περιοχή κοντά στο βασίλειο της Rebena Tera.  H ζωή τους θα αλλάξει δραματικά όταν ένα βράδυ τους επισκεφθεί ~κι επιτεθεί~ ο Chaspel που υπηρετεί τον δαιμονικό Galdes. Σε αυτό το σημείο δίδονται και οι πρώτες απαντήσεις σχετικά με το ιστορικό της οικογενείας. Ο σκοπός του Chaspel είναι να απαγάγει την Chelinka, η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως Starsinger για να αξιοποιηθούν οι δυνάμεις των κρυστάλλων που υπάρχουν σε αφθονία στον κόσμο του παιχνιδιού, προς όφελος φυσικά του Galdes. Πάνω στην προσπάθεια να σώσει τα δύο παιδιά του, ο Latov, θα χάσει τη ζωή του. Ο Chaspel δε θα κατορθώσει να πάρει τελικά την Chelinka μαζί του… το τίμημα όμως ήταν  μεγάλο. Με αφετηρία αυτό το γεγονός, τα 2 αδέρφια θα ξεκινήσουν μαζί μία περιπέτεια με σκοπό να σταματήσουν τα κυριαρχικά σχέδια του Galdes αλλά και να λάβουν απαντήσεις που αφορούν τους γονείς τους.

Παρότι η κεντρική ιδέα φαντάζει κοινότυπη για τα δεδομένα της κατηγορίας, εν τούτοις παρουσιάζεται πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη με επίκεντρο το ρόλο των κρυστάλλων. Οι κρύσταλλοι μπορούν μεταξύ των άλλων να παρέχουν τη δυνατότητα στους ~ικανότατους~  χειριστές τους, να δημιουργήσουν εναλλακτικούς κόσμους και να προσαρμόσουν τους εαυτούς τους μέσα σε αυτούς..με υψηλό φυσικό κόστος.

Ο κόσμος του Ring of Fates αποτελείται από διάφορες φυλές που ζουν αρμονικά μεταξύ τους. Οι κεντρικοί χαρακτήρες πιάνουν όλο το φάσμα αυτών (φυλών). Πιο συγκεκριμένα είναι οι :

Yuri & Chelinka

artwork_yuri-chelinka

Aνήκουν στη φυλή των ανθρώπων. Τα δύο αδέρφια έρχονται αντιμέτωπα με προβλήματα για τα οποία δεν είναι προετοιμασμένα. Παρά τις δυσκολίες, με οδηγό το ισχυρό οικογενειακό τους δέσιμο, θα προσπαθήσουν να τερματίσουν τις κακόβουλες προσπάθειες του Galdes. Στις μάχες, ο Yuri είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή στο παιχνίδι αφού τα πάει καλά τόσο σε μαγεία όσο και φυσικές επιθέσεις. Η Chelinka δεν είναι ελέγξιμη.

Alhanalem

artwork_alhanalem

Ανήκει στη φυλή Yuke και η εμφάνισή του παραπέμπει σε ρομπότ. Η ανάπτυξή του δεν είναι επαρκής, ωστόσο διαθέτει ρόλο κλειδί στην περιπέτεια. Σα μαχητής είναι περισσότερο ικανός στις μαγικές επιθέσεις και γενικώς πολύ αξιοποιήσιμος σε οτιδήποτε έχει να κάνει με εύρεση-ενεργοποίηση περασμάτων.

Meeth

artwork_meethcrym

Ανήκει στη φυλή Lilty. Η εμφάνιση και συμπεριφορά φωτογραφίζουν νεαρή προσωπικότητα, οι γνώσεις και ικανότητές της μία πολύ έμπειρη αλχημήστρια..Όπως και στην περίπτωση του Alhanalm, η παρουσίασή της στερείται πληροφοριών. Στις μάχες δεν είναι τόση χρήσιμη όσο εκτός αυτών. Βασική της ικανότητα είναι η δημιουργία μαγικών αντικειμένων.

Gnash

artwork_gnash

Ο Gnash ανήκει στους Selkie και η ένταξή του στην ομάδα πραγματοποιείται αρκετά απότομα. Η αστεία προφορά του τον κάνει “στόχο” για πειράγματα ενώ οι αθλητικές ικανότητές του πολύ χρήσιμο σε θέματα μεταβάσεων. Δυστυχώς η παρουσίαση του χαρακτηρίζεται από μεγάλα κενά αφού σε κανένα σημείο δε μαθαίνουμε τίποτα ουσιαστικό γι’αυτόν. Η παρουσία του έχει συμπληρωματικό χαρακτήρα με απώτερο σκοπό την ολοκλήρωση περιοχών.

Οπτικά, ο τίτλος διαθέτει καλές αλλά και αρνητικές στιγμές. Οι χώροι είναι πλήρως 3-σδιάστατοι, με καλή ποικιλομορφία και κανονική έκταση. Οι χαρακτήρες είναι πολυγωνικοί, διαθέτουν ομαλό animation ~όπως και οι αντίπαλοι~, τα εφέ είναι πολύ καλά σχεδιασμένα με όμορφους χρωματισμούς. Αρνητικές εντυπώσεις προκαλούν οι συχνές θεάσεις pixels..λόγω πλάνων.. κι επίσης, τα αντικείμενα που επί της ουσίας είναι απλοίκά sprites. Το αποτέλεσμα σε αυτό τον τομέα θυμίζει αρκετά Final Fantasy 3 (για το ίδιο σύστημα).

Υπεύθυνος composer είναι ο Kumi Tanioka που παρεμπιπτόντως είχε γράψει τις μελωδίες και για το παιχνίδι στο Gamecube. Παρ’ότι δεν υπάρχουν πολλές αξιομνημόνευτες μελωδίες,  οι περισσότερες ταιριάζουν στις σκηνές/περιοχές που συνοδεύουν. Το 2007 κυκλοφόρησε και το ομώνυμο soundtrack όπου περιέχει συνολικά 57 κομμάτια. Θετικές εντυπώσεις προκαλεί το voice acting, του οποίου η παραγωγή είναι προσεγμένη με φωνές ταιριαστές για τον κάθε χαρακτήρα.

ring1 ring2 ring3

Το Ring of Fates ανήκει στην κατηγορία των RPGs με έντονα action στοιχεία. H δράση του επικεντρώνεται πρωτίστως στις μάχες και λιγότερο στην εξερεύνηση χώρων. Για την ακρίβεια το adventuring στοιχείο περιορίζεται στην αναζήτηση και σύρσιμο αντικειμένων για να ανοίξουν κλειστοί χώροι σε άλλα σημεία. Η ανάπτυξη των χαρακτήρων έρχεται μέσα από πόντους εμπειρίας ~κατόπιν επιτυχημένων μονομαχιών~ ενώ η αναβάθμιση οπλισμού δια μέσο crafting ή απλά αγορών.

Η ροή του gameplay είναι απολύτως γραμμική και δεν κρύβει ανατροπές. Η φύση των επιπέδων είναι  λογική κι έχει προσαρμοστεί πάνω στα χαρακτηριστικά των ηρώων. Στο τέλος κάθε περιοχής κρύβεται πάντα ένα μεγάλο αφεντικό, αρκετά μεγαλύτερης πρόκλησης απ’τους προηγούμενους αντιπάλους. Αρκετή σύγχυση προκαλεί η κάμερα που..καταφέρνει να δημιουργεί οπτικά εμπόδια καθώς είναι “καρφωμένη” σε συγκεκριμένες γωνίες. Επίσης, στερεί τη δυνατότητα καλύτερης παρατήρησης των περιοχών.

Όσον αφορά το σύστημα μάχης, δεν παρουσιάζει κάποια εξαιρετική καινοτομία. Πιο αξιοσημείωτη είναι η ποικιλία στις επιθετικές κινήσεις αφού πέρα απ’την κανονική επίθεση, όλοι οι χαρακτήρες μπορούν να εκτελέσουν: μία δυναμική που χωρίζεται σε δύο φάσεις(ισχυρή – εξαιρετικά ισχυρή), μία κάθετη προς τον αντίπαλο εφόσον ο χαρακτήρας ανέβει επάνω του και τέλος, με μία χαμηλή εφόσον ο αντίπαλος πετάει κι ο χαρακτήρας προλάβει να τον πιάσει.  Πολύ ενδιαφέρουσα προσθήκη αποτελεί η συνδυαστική μαγεία εντός κι εκτός μαχών που όμως απαιτεί ταχύτητα και σταθερότητα απ’τη μεριά του παίχτη.

Στο κομμάτι των μαχών συναντάμε το πιο απογοητευτικό στοιχείο του Ring of Fates κι έχει να κάνει με την ΑΙ των συμμάχων. Με δεδομένο ότι ο παίχτης ελέγχει έναν ήρωα, οι υπόλοιποι απλά περιφέρονται τριγύρω δίχως να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό επιθετικά. Τις περισσότερες φορές είναι στατικοί. Πέρα από αυτό, αδυνατούν να αποφεύγουν επιθέσεις ή θεραπεύονται με αποτέλεσμα να είναι μονίμως εκτεθειμένοι.

ring4 ring5 ring6

Η χρονική διάρκεια αποτελεί άλλο ένα “αγκάθι” για την εικόνα του παιχνιδιού καθώς μετά βίας ξεπερνά τις 10 ώρες. Ολοκληρώνοντάς το για πρώτη φορά ξεκλειδώνεται η επιλογή New Game + , τη δεύτερη το New Game ++. Και στις 2 περιπτώσεις το μοναδικό πράγμα που αλλάζει είναι το επίπεδο δυσκολίας (πιο δυνατοί αντίπαλοι) στο ομολογουμένως βατό επίπεδο που κινείται εξ αρχής ο τίτλος της Square-Enix.

Σχετικά με το online κομμάτι ~που διαφημίστηκε εντόνως~ τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δυσάρεστα καθώς αφενός δεν υπήρξε ποτέ πολύ ενεργό αφετέρου είναι πολύ δύσκολο πλέον να βρεθεί κάποιος παίχτης.  Η διαδικασία του ξεκινά με τη δημιουργία χαρακτήρα μέσα από ένα customization menu χαρακτηρηστικής απλότητας όπου τροποποιείται η εμφάνιση των κεντρικών ηρώων. Έπειτα, στην απίθανη περίπτωση που βρεθούν 1-4 σύμμαχοι, απλά βλέπουμε μία συμμετοχική δράση σε επίπεδα του single player  χωρίς κάποιο Interactivity. Το αποτέλεσμα είναι μία τελείως απρόσωπη / “ψυχρή” εμπειρία που δε δικαιολογεί το λόγο ύπαρξης της.

Συνολικά το Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates δεδομένων των προδιαγραφών του είναι είναι μία απογοητευτική εμπειρία. Με κατάλληλη διαχείριση θα μπορούσε να εξελιχθεί στο, ίσως, πιο ενδιαφέρον Final Fantasy του DS αλλά εν τέλει τα βιαστικά λάθη της παραγωγής του, το εμποδίζουν να φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Το σενάριο λειτουργεί αναμφίβολα ως “σωσίβιο” για το τελικό αποτέλεσμα αλλά  αυτό από μόνο του δεν είναι ικανό να κρατήσει το ενδιαφέρον του ατόμου που θα ασχοληθεί, πόσο μάλλον να το μετατρέψουν σε σημαντικό παιχνίδι.

Βαθμολογία :

watermelon_rating

5.5 / 10

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: